healthychoices.blogg.se

Jag hoppas på att kunna motivera och inspirera mina läsare till en hälsosammare livsstil.

Supernyttig pizza!

Kategori: middag

Förlåt för min långa frånvaro! Ikväll lagades det hemmagjord pizza här hemma, jag bestämde mig för att göra en dietpizzabotten på ett recept av tasty-health! Det smakade bra, men du behöver mycket god topping!

1 botten

200 g rå blomkål

1 msk linfrön

1,5 tsk fiberhusk

2 äggvitor

Kryddor

Sätt ugnen på 225 grader.
Mixa blomkålen till en mosig/grynig massa. Försök pressa ut lite vätska mot ett hushållspapper. Blanda alla ingredienser i en bunke och tillsätt kryddor (såsom oregano, lökpulver, basilika etc.) bred ut på oljat bakplåtspapper och grädda i 20-25 min. Ta ut och bred på tomatsås, topping (skinka, champinjoner, ananas, banan, ost, spenat, lök etc.) in igen i ca 10 minuter. Njut nu med gott samvete!

Kcal för bottnen: 140 kcal.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: