healthychoices.blogg.se

Jag hoppas på att kunna motivera och inspirera mina läsare till en hälsosammare livsstil.

Cheatmeal

Kategori: Allmänt

Helgen har varit full av cheatmeals. Det gör mig så besviken på mig själv. Jag som brukar ha såå bra självkontroll, min farmor är expert på mina svaga länkar... Nu har jag rensat skåpen på onyttigt skräp, fyllt upp fruktskålen, handlat grönsaker, nötter och bakat mellanmålsmuffins med endast 50 kcal. I veckan blir det omöjligt att misslyckas.

Mina tips när motivationen svackar:

- Tänk på varför du började äta hälsosamt, den personen måste vara otroligt besviken om du skulle trycka ned den där chokladkakan i halsen.

- Har du någonsin ångrat en nyttig middag, nyttigt beslut eller träning? Tänkte väl det.

- Har du någon vän som tränar eller
lever hälsosamt? Slå följe med han/hon eller kalla på vinnarskallen, kan hen, kan jag!

- Var aldrig hungrig när du handlar och undvik godishyllorna, fyll på kyl och frys med nyttiga livsmedel som du tycker om.

- Ha det här i tanken när du konditionstränar: Det spelar ingen roll vilket tempo jag håller, jag slår ändå alla där hemma i soffan!

Lycka till!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: