healthychoices.blogg.se

Jag hoppas på att kunna motivera och inspirera mina läsare till en hälsosammare livsstil.

Frittata

Kategori: Allmänt

Hej igen! De senaste dagarna har jag ätit supernyttigt för att vara snäll mot min stackars mage. Åt inget av allt gott som fanns på brors artonårsdag! Igår var jag och shoppade i Stockholm och besökte gryningen som ligger i Södermalm tror jag.. Jag blev chockad av deras utbud så kunde inte koncentrera mig, jag köpte ett bröd med dadlar, mörk choklad och valnötspasta. Big mistake! Mandelsmör är godare, men valnötter innehåller ju omega 3 och 6 har jag för mig? :)

Åt lunch på Hurtigt, jättefin salladsbuffé!

Idag gjorde jag en väldigt misslyckad kladdkaka som bakades på vita bönor. Om ni tänkt göra det, snåla inte med sötningen, men kokosgrädde är det godaste på länge😍

Sen vid lunch gjorde jag frittatas!
1 pers.
Ingredienser:

1ägg
1 äggvita
1/4 hackad gul lök
Lite paprika
1 msk av Någon stark sås för smak
Svartpeppar, salt, cayennepeppar
Hackad baby spenat
2 tsk mjölk

Riven ost.

Blanda alla ingredienser och häll två små ugnsformar, toppa med riven ost och jag tror delade små tomater skulle passa utmärkt! In i ugn i 15-20 min på 180 grader.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: